אחד הגורמים לכאבי ראש של עצמאיים זוהי ההתנהלות מול מס הכנסה. מדובר לא פעם בפרוצדורה מורכבת הדורשת הרבה מאוד טפסים ומסמכים ופניות מצד העובד העצמאי שאמור להתנהל מול רשויות מס הכנסה בכל מה שהם דורשים ממנו.
החובות השונים לרשויות המס עלולים לא פעם להכשיל את העסק ואף להוביל לקריסה הסופית שלו. היות והחובות יש להם נטייה מעצבנת לתפוח ולצבור ריביות וכך הם תופחים להם ללא כל שליטה עד לממדים מבהילים שהחייב כבר לא באמת מסוגל לעמוד בהם. בעלי העסקים העצמאיים עשויים למצוא את עצמם במצב של חדלות פירעון ואף צעדים משפטיים המתנהלים מול העסקים שלהם.
ההתמודדות עם כל מה שקשור לסגירת החובות למע”מ, עם החובות מול מס הכנסה ומול הביטוח הלאומי לצד סגירת החובות להוצאה לפועל או לרשות המקומית היא ממש לא התמודדות פשוטה והיא דורשת הרבה מאוד אנרגיה. חשוב לזכור כי הליכי הגבייה הם נוקשים מאוד וכך גם שיעורי הריבית, גבוהים להחריד.
אם לא דואגים לשלם את החובות ולא נכנסים להליך של הסדר כלשהו, הרי שהחוב שצובר ריביות מתחיל גם לשאת קנסות. כך שזה ממש לא חכם לתת למצב כזה להימשך ולגמרי לא מומלץ לדחות את הטיפול בחובות הללו. כי יש מקרים אשר בהם כל יום עלול להתפיח עוד יותר את החוב ולנפח את הריביות.
כיצד נוצרים חובות לרשויות המס?
אז איך בעצם נוצרים חובות אלו לרשויות המס?
בגדול אפשר לומר שחובות נוצרים בעיקר בגלל שומות מס סופיות הן גבוהות יורת ביחס לדיווחים השנתיים ולתשלומי המקדמות. הדבר נכון גם לעצמאיים וגם לאנשים שעובדים כשכירים במקביל.
מקרה נוסף שכיח הוא שלאחר החישוב המאוחד של המס, עשוי להתברר כי יש פער בין תשלומי המס שולמו לבין התשלומים שאמורים היו להישלם.
לעיתים החוב נוצר אצל שכירים בעקבות טעויות מצד המעסיקים בחישוב של מס ההכנסה.
הסדר חוב אצל עו”ד
הדרך הנכונה והטובה ביותר במצבים מעין אלו היא לפנות אל עורך דין מתחום זה על מנת שיסייע לצאת מהפלונטר.
היציאה מהפלונטר היא לאו דווקא לזכות בלוטו למרות שזו בהחלט עשויה להיות אופציה יעילה במיוחד. הדבר הכי נכון הוא להוביל למצב של הסדר חובות או אפילו ביטול כל החובות והקנסות.
יש בהחלט דרכים חוקיות אשר אלו מסייעים לכל חייב להגיע למצב אשר בו הוא יוכל להשתלט על הפלונטר שנוצר בחשבון הבנק שלו וכך הוא גם יוכל עם הזמן, לשלם אט אט את החובות שלו גם למס הכנסה.
אך כל זה דורש הידברות בין הלקוח החייב לבין הבנק. רק כך אפשר יהיה ליהנות מההסדרים הקיימים. ההידברות נעשית על פי רוב בתיווכו של עורך דין בתחום. זה מבטיח יעילות גבוהה יותר והסדר שייעשה בצורה הכי טובה והכי יעילה עבור הלקוח.